Naar de inhoud springen
Differentiëren In hoger Onderwijs

Differentiëren In hoger Onderwijs

  • Home
  • Wat?
  • Hoe?
    • Doelgericht i.f.v. leerrendement
    • Betekenisvol en relevant
    • Basisinstructie en rijke materialen
    • Uitdaging en ondersteuning
    • Terugkoppeling en feedback
  • Meer!
  • Delen?
  • Wie?

Adaptieve lesinhoud binnen Toledo

Geplaatst op 19 maart 202120 augustus 2021 door Karen Mafrans

Adaptieve lesinhoud binnen Toledo “Hoe kan ik mijn studenten beter opvolgen tijdens het academiejaar en op welke manier kan ik

Verder lezen
Basisinstructie en rijke materialen, Doelgericht i.f.v. leerrendement, Terugkoppeling en feedback
Geef een reactie

Meerwaarde creëren voor studenten en tegelijkertijd slaagkansen verhogen

Geplaatst op 24 november 2020 door Karen Mafrans

In Bedrijfsmanagement lukte het om voor Engels in het tweede jaar de slaagkans te verhogen van 55% tot 88% en

Verder lezen
Basisinstructie en rijke materialen, Doelgericht i.f.v. leerrendement, Terugkoppeling en feedback, Uitdaging en ondersteuning
Geef een reactie

Meerwaarde creëren voor studenten en tegelijkertijd slaagkansen verhogen

Geplaatst op 24 november 2020 door Liesbet Raus

In Bedrijfsmanagement lukte het om voor Engels in het tweede jaar de slaagkans te verhogen van 55% tot 88% en

Verder lezen
Basisinstructie en rijke materialen, Doelgericht i.f.v. leerrendement, Terugkoppeling en feedback, Uitdaging en ondersteuning
Geef een reactie

Studenten toelaten te kiezen waarin zij een verschil willen maken 

Geplaatst op 15 september 202015 september 2020 door Hadewijch De Doncker

Differentiatie vertrekt vanuit een growth mindset. Dit betekent dat je positieve verwachtingen hebt ten opzichte van de leermogelijkheden van je studenten en steeds op zoek

Verder lezen
Betekenisvol en relevant
Geef een reactie

Differentiatie in hoger onderwijs: digitale vorming op 15 september

Geplaatst op 4 september 2020 door Hadewijch De Doncker

Dinsdagvoormiddag 15 september  organiseren we een  digitale vormingssessie ‘gedifferentieerd hoger onderwijs’ gericht op docenten voor wie differentie nieuw is of

Verder lezen
Uncategorized
Geef een reactie

Virtuele labo’s binnen differentiatiepakket domotica

Geplaatst op 24 juni 202024 juni 2020 door Hadewijch De Doncker

De domotica-installaties in het lab Smart Buildings & IOT op Technologiecampus Gent zijn op afstand perfect programmeerbaar gemaakt voor studenten

Verder lezen
Betekenisvol en relevant, Doelgericht i.f.v. leerrendement
Geef een reactie

Digitaal GEDIFFERENTIEERD evalueren

Geplaatst op 4 mei 20204 mei 2020 door Hadewijch De Doncker

Momenteel denkt iedereen na over hoe ze de evaluaties digitaal kunnen laten plaatsvinden. Een aantal collega’s doen dit op een

Verder lezen
Betekenisvol en relevant, Doelgericht i.f.v. leerrendement
Eén reactie

Webinar gedifferentieerd hoger onderwijs

Geplaatst op 31 maart 202031 maart 2020 door Hadewijch De Doncker

291 docenten binnen Odisee volgden reeds de startsessie gedifferentieerd hoger onderwijs. Wil je graag kunnen meespreken met deze collega’s? Dan

Verder lezen
Uncategorized
Geef een reactie

Formatief assessment in grote groepen

Geplaatst op 6 maart 202021 augustus 2020 door Hadewijch De Doncker

Om goed te differentiëren en studenten maximaal te laten groeien, moeten er in het leerproces momenten ingelast worden waar studenten

Verder lezen
Terugkoppeling en feedback
4 reacties

Gevarieerde flipped classroom in biologie

Geplaatst op 11 februari 202011 februari 2020 door Linda

Eerstejaarsstudenten stromen in met een verschillende voorkennis wat betreft biologie. Alle basiskennis herhalen in de lessen is dus niet voor

Verder lezen
Basisinstructie en rijke materialen, Doelgericht i.f.v. leerrendement
Geef een reactie

Berichtnavigatie

1 2 3 … 5 Volgende berichten»

Blijf op de hoogte!

Wil je graag op de hoogte blijven van nieuwe berichten/artikels op deze site? Geef dan hieronder je e-mailadres op.

Loading

Tags

adaptief leerpad adaptieve lesinhoud co-creatie co-teaching coaching doelen eigenaarschap elektromechanica evaluatie evalueren exacte wetenschappen feedback flexibel flipped grote groepen heterogeen interesse joker keuze labo leerprofiel leervragen niveau peer pre-test Quizlet quizzes sociale wetenschappen taal taalontwikkeldend technologie tempo two stage verdieping voorkennis werklast werkveld

Recente berichten

  • Adaptieve lesinhoud binnen Toledo
  • Meerwaarde creëren voor studenten en tegelijkertijd slaagkansen verhogen
  • Meerwaarde creëren voor studenten en tegelijkertijd slaagkansen verhogen
  • Studenten toelaten te kiezen waarin zij een verschil willen maken 
  • Differentiatie in hoger onderwijs: digitale vorming op 15 september
  • Betekenisvol en relevant
  • Doelgericht i.f.v. leerrendement
  • Terugkoppeling en feedback
  • Uitdaging en ondersteuning
  • Basisinstructie en rijke materialen

Recente reacties

  • Els Van de Walle op Digitaal GEDIFFERENTIEERD evalueren
  • Digitaal GEDIFFERENTIEERD evalueren - Differentiëren In hoger Onderwijs op Formatief assessment in grote groepen
  • Katrien Vandenberghe op Formatief assessment in grote groepen
  • Formatief assessment in grote groepen - Differentiëren In hoger Onderwijs op Formatief en summatief evalueren met een rubric
  • Els Van de Walle op Formatief assessment in grote groepen

Archieven

  • maart 2021
  • november 2020
  • september 2020
  • juni 2020
  • mei 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • januari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
WordPress thema: Donovan door ThemeZee.